Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates olete teadlik ja nõustute meie Müügitingimuste ja privaatsuspoliitikaga.
Nõustun

7 autot, mis Eesti teedele ei jõua

Hiinlastest kui automaailma suurtest tulevikutegijatest on viimastel aastatel palju räägitud. Vähem on kõneldud aga sellest, kui tõsiselt võtavad Hiina turgu meile kõigile tuntud Saksa ja Aasia automargid. Reastasime 7 autot, millel on tuntud tootja, kena disain ja isegi rool õigel pool, kuid ometigi meie teedele ilmselt kunagi ei jõua. Nimelt on need mudelid mõeldud eksklusiivselt Hiina turule.

Mazda CX-4
Voolujoonelise kujuga kupeemaastur, mis salongi poolest meenutab Mazda 3. Masin paigutub mudeliskaalas sportlikust CX-3'st ülespoole ning ulatub mõõtmetelt Mazda CX-5 suurusesse.


BMW esiveoline 1-seeria sedaan
Kuigi uus 1-seeria tuleb kuulu järgi esisillaveoline kõikjal maailmas, siis see esiveoline sedaan saab olema müügil vaid Hiinas.


Mitsubishi Grand Lancer
Grand Lancer jätkab ka meil kunagi väga levinud Lanceri traditsioone. Paraku ainult Aasias. Lääne turgudel, ka meil Eestis, on Lancer valikust kadunud.


Peugeot 308 sedaan
Peugeot 308 on ka meie turul levinud, kuid sedaankerega seda siin ei pakuta. Küll aga hiinlastele.


Skoda Kamiq
2018 suvel müüki tulev linnamaastur paigutub Hiina autoturul Karoq'ist allapoole. Samal ajal on Hiina Karoq meie turul pakutavast pisut pikem. Seega ei teki 4,39meetrisel Kamiq'il segmenti sobimisega raskusi.


Ford Escort
Jah, Ford Escortid, mis Focuse tulekuga siinmail ajalukku kadusid, tegid vahepeal Hiinas comebacki - tõsi küll, uue kujuga.


Kia K4
Korea autotootja keskklassisedaan, mis paikneb mudeliskaalal Optimast allpool.


Hiina on hakanud välisriikide autotootjatele ka ise vastu tulema ning plaanib avada neile taas oma autoturu. Täna kehtivad välismaiste sõidukite turustamisel jätkuvalt piirangud, mis kehtestati üle 20 aasta tagasi, mil lääne autotootjate huvi Hiina turu vastu senisest enam kasvama hakkas. Hiinlaste eesmärk oli loomulikult suunata tarbijaid kodumaise toodangu eelistamise poole, mistõttu kehtestati muuhulgas piirang, et välismaal toodetud autosid saab müüa ainult hiinlastega koostöös loodud ühisfirmade kaudu ning mõistagi lisandusid sellele ka kõrged maksud. Esmajoones leevendatakse neid piiranguid elektriautotootjatele, teistele laieneb uus vabadus aastaks 2020.